Karta

Od pewnego czasu, za sprawą popularnego programu, sprawa wydaje się jasna: karta w restauracji powinna być krótka. Wszystkie produkty w kuchni w restauracji muszą być świeże i przede wszystkim dostępne, żeby przygotować każde z dań, które jest w karcie. Nie powinno być sytuacji, że kelner musi powiedzieć gościowi, że jakieś danie jest obecnie niedostępne bo na przykład zabrakło produktów. Oczywiście takie sytuacje zdarzają się również w dobrych restauracjach, ale powinny należeć do rzadkości. Karta powinna więc być krótka, bo wtedy gość ma większą pewność, że dostanie to czego oczekuje, w krótkim czasie, a przede wszystkim, że danie zostanie przygotowane ze świeżych składników. Nie ma sensu tworzenie karty, w której są potrawy ze wszystkich możliwych kuchni świata, a w dodatku panuje w niej taki chaos, że trudno cokolwiek znaleźć. Wydaje się, że najlepsze restauracje już nauczyły się, że taka karta to podstawa sukcesu. Gościowi łatwiej wybrać coś z krótszej karty. Nie musi godzinami wertować menu i przez godzinę blokować stolik i decydować się na wybór czegoś konkretnego. Tak, zdecydowanie krótka karta ułatwia życie i gościom i kucharzom i kelnerom i właścicielowi restauracji. Same zalety.

Comments are closed.

sponsorzy